ورق طلای 24 عیار

از زمان افول نقاشی روی زمینه طلا در پایان قرون وسطی، ورقه طلا رایج ترین و رایج ترین نوع استفاده از آن ورق کاری و یا تذهیب برای تزئین هنر (از جمله مجسمه ها و نمادهای مسیحی شرقی) یا قاب عکس هایی بوده است که اغلب مورد استفاده قرار میگرفته است . از ورق های طلا نیز در هنر بودایی برای تزئین مجسمه ها و نمادها استفاده میشود. ورقه طلا بر روی گنبدها در معماری مذهبی و عمومی نیز دیده میشود.
ورقه طلا پایه مرکب طلایی است که در خوشنویسی اسلامی و تذهیب نسخه های خطی اسلامی استفاده میشود. برگ ها را در عسل یا صمغ عربی خرد میکنند، سپس در آب ژلاتینی به حالت تعلیق در می آورند. از آنجایی که طلا مانند جوهرهای فلزی تولید شده صنعتی پودر نمیشود، سطح به دست آمده بسیار شبیه طلای جامد است.
ورق طلا برای مدت طولانی جزء جدایی ناپذیر معماری برای تعیین سازه های مهم بوده است، هم از نظر زیبایی شناسی و هم به این دلیل که ماهیت غیر واکنشی طلا یک پوشش محافظ ایجاد میکند.
طلا در معماری جزء لاینفک کلیساها و کلیساهای بیزانسی و رومی در سال 400 پس از میلاد شد، به ویژه باسیلیکا دی سانتا ماریا ماگیوره در رم. این کلیسا توسط پاپ سیکستوس سوم ساخته شد و یکی از اولین نمونه های ورقه طلا است. موزاییک ها از سنگ، کاشی یا شیشه با پشتی دیوارهای ورقطلا ساخته شده بودند که پس زمینه زیبایی به کلیسا میبخشید. ستون‌های مرمری آتنی که شبستان را نگه میدارند حتی قدیمی‌تر هستند و یا از اولین باسیلیکا یا از یک ساختمان عتیقه رومی دیگر آمده‌اند. سی و شش سنگ مرمر و چهار سنگ گرانیت هستند که توسط فردیناندو فوگا، که سرستون‌های طلایی-برنزی یکسانی برای آنها فراهم کرده بود، آن‌ها را جدا کرده یا کوتاه کرده‌اند. برج ناقوس یا برج ناقوس قرن چهاردهم، بالاترین ارتفاع رم با 240 فوت (حدود 75 متر) است. گفته میشود که سقف خزانه‌ای قرن شانزدهمی کلیسایی که توسط جولیانو دا سانگالو طراحی شده بود، با طلایی که کریستف کلمب به فردیناند و ایزابلا تقدیم کرد، طلاکاری شده است، قبل از اینکه به پاپ اسپانیایی، الکساندر ششم منتقل شود. موزاییک اپسی، تاج گذاری باکره، متعلق به سال 1295 است که توسط قایق فرانسیسکن، جاکوپو توریتی، امضا شده است.
ورقه طلا ، دروازه‌های فرفورژه اطراف کاخ ورسای در فرانسه را زینت میدهد، زمانی که نزدیک به 200 سال پس از تخریب دروازه‌ها در انقلاب فرانسه، به صدها کیلوگرم ورقه طلا نیاز داشت تا این فرآیند تکمیل شود.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش